Owies zwyczajny w suplemencie – na co może wpłynąć?

Jeszcze jakiś czas temu kojarzony wyłącznie z paszą dla koni, dziś powszechnie znany jako wartościowy składnik zróżnicowanej diety każdego, kto dba o właściwą kondycję zdrowotną. Owies, o którym mowa, stanowi cenny element jadłospisu, pełen rozmaitych wartości odżywczych, które wpływają na to, że tytułowa roślina zalecana jest nawet jako suplement zbilansowanego menu. Tego rodzaju certyfikowane preparaty proponowane są m.in. za pośrednictwem Witaminyswanson.pl. Czym się odznacza owies zwyczajny, że aż tak bardzo jest zalecany do uwzględnienia w codziennych posiłkach każdego z nas?

Wysoka jakość pospolitego zboża

Owies zwyczajny stanowi jeden z najpowszechniejszych gatunków, niemniej jednak jest w nim moc witamin drogocennych dla organizmu. Przykładem jest kopalnia witaminy E, która potrafi skutecznie opóźnić procesy starzenia, stanowiąc ważny przeciwutleniacz. Co więcej, osłania organizm przed rozwojem miażdżycy, zawałem serca, udarem oraz zakrzepami zagrażającymi zdrowiu. Jest istotnym antyoksydantem, co wynika z faktu, iż w ziarenkach owsa znajduje się między innymi duża ilość kwasów fenolowych, to jakich zalicza się kwas kawowy i ferulowy. Jak pokazują wyraźnie badania naukowe, to w łupinie owsa występuje najwięcej wyżej wyszczególnionych składników, jednakże ich z reguły się w Polsce nie spożywa. Co więcej, owies posiada mnóstwo avenatramidy, a te charakterystyczne związki przyczyniają się zwłaszcza do blokowania oraz w ogóle rozpoznawania obecności szkodliwych form reaktywnych tlenu. Warto zatem nie tylko wdrażać rozsądną i umiarkowaną suplementację owsem zwyczajnym, ale również uwzględnić w stałym menu i codziennych posiłkach na przykład zastosowanie mąki owsianej. Dzięki flawonoidom, w które również obfituje opisywana odmiana, możemy cieszyć się świetną pracą mięśnia sercowego i układu nerwowego. Poprzez obecność soli mineralnych takich jak miedź, mangan, selen czy też magnez, a także lecytynę i witaminy z grupy B, owies znajduje się w czołówce zdecydowanie najzdrowszych produktów zbożowych. Dodatkowo, posiada prawie trzy razy więcej wartościowych tłuszczy niż wszelkie inne odmiany, a to przekłada się jednocześnie na większą zawartość kwasu linolowego. W ziarnach owsa jest też mnóstwo błonnika, co wpływa pozytywnie na perystaltykę jelit i przyspiesza przemianę materii. Nie zapominajmy i o tym, że duża ilość błonnika sprzyja normowaniu cukru we krwi, co sprzyja leczeniu cukrzycy.

Nie wszyscy wiedzą

O tym, że płatki owsiane w postaci powszechnie znanej owsianki są polecane dla osób zmagających się z zaparciami z pewnością wie nie jeden. Podobnie jak pospolity okazuje się fakt, iż omawiane tu zboże dostarcza mnóstwo błonnika regulującego pracę jelit. Nie oznacza to natomiast, iż na kilku wyżej wspomnianych właściwościach koniec szeroko rozumianych zalet wynikających z wdrożenia owsa zwyczajnego do stałej diety. Sporo ludzi nie ma nawet świadomości, że owies – czy to w naturalnej postaci zboża, czy jako wyselekcjonowany, atestowany suplement ze sklepów typu Witaminyswanson.pl, zapobiega powstawaniu kamicy nerkowej. Jest to możliwe za sprawą zawartej w owsie saponiny oraz flawonoidów, które sprawiają, że owies działa moczopędnie. Ponadto, zabezpiecza nerki i normuje pęcherz moczowy, likwidując wszelkie powstające w nim stany zapalne. Ma wpływ przeciwbakteryjny oraz antygrzybiczy. Zalecany jest zatem owies zarówno kobietom cierpiącym często na różnorodne infekcje intymne, jak i profilaktycznie mężczyznom. Bez dwóch zdań owies nie ma sobie równych w procesie odchudzania, bowiem pęcznieje w żołądku, sprawiając, iż czujemy się syci na długo, zatem nie podjadamy. Reguluje poziom insuliny oraz glukozy, a nawet poprzez ogrom witamin i błonnika może przyczyniać się do znaczącego obniżenia indeksu glikemicznego. Zabezpiecza, a w ręcz nie dopuszcza do sytuacji, kiedy następuje szybki i niespodziewany skok cukru we krwi. Zwiększa odporność, co realne okazuje się za sprawą składnika zwanego beta-glukany, który wspomaga odpowiednią florę bakteryjną. Regularne dostarczanie organizmowi owsa zwyczajnego daje opcję stymulowania układu immunologicznego, a co za tym idzie tworzenia swego rodzaju tarczy ochronnej przeciw rozmaitym bakteriom, wirusom i drobnoustrojom.

Tagi:
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
Edyta
12 dni temu

Pamietam jak babcia zawsze mowila jedz owies, bedziesz miec piekne wlosy. Konie jesza owies i maja siersc jedwabna. Cos w tym jest 🙂

Słodko Słodka
Słodko Słodka
12 dni temu
Reply to  Edyta

Coś w tym jest, to prawda 🙂

Wioleta Sadowska
12 dni temu

Jaki ciekawy wpis. Dużo ważnych informacji.

Słodko Słodka
Słodko Słodka
12 dni temu

Materiał zewnętrzny, ale ciekawy 🙂 warto poczytać i zagłębić się bardziej w temat.