Chcesz wzmocnić swoje ciało bez wychodzenia z domu? Postaw na popularne sporty możliwe do wykonywania bez korzystania z siłowni. Wystarczy tylko kawałek podłogi, wygodny strój, kilka niedrogich sprzętów oraz odrobina wytrwałości. Systematyczny trening to klucz do efektów, które naprawdę Cię zaskoczą!

Joga dla lepszego samopoczucia

Jeśli chcesz zacząć swoją przygodę z domowymi ćwiczeniami, wybierz na początek coś lekkiego i pozwalającego przyzwyczaić ciało do wysiłku. Spróbuj jogi, która pozwoli rozluźnić i rozciągnąć Twoje ciało. W przypadku gdy masz pracę siedzącą, a Twoim problemem są bóle kręgosłupa, ta dyscyplina będzie idealna dla Ciebie. Pozwoli zwiększyć mobilność oraz zmniejszyć napięcie w mięśniach, a przy tym uspokoić się i wyciszyć. Ponadto, podczas każdej kolejnej praktyki będziesz odkrywać nowego pozycje pomagające Ci się przekonać, jak niesamowite jest Twoje ciało! Systematyczność może sprawić, że sięgniesz rękami bliżej podłogi, głową coraz bardziej do kolan, a nim się obejrzysz zaczniesz wykonywać również skomplikowane asany, na które wcześniej nawet byś się nie odważyła. Aby rozpocząć swoją przygodę w jogowym świecie, wystarczy odpowiedni stój oraz mata specjalnie przeznaczona do takich ćwiczeń.

Ruch uwalniający endorfiny

Jesteś osobą pełną wigoru? Na co dzień pozostajesz w ciągłym ruchu? Pomyśl o żywiołowych ćwiczeniach dodających jeszcze więcej energii. Wypróbuj cardio, które wprowadzą Cię w ruch na wyższych obrotach, a przy tym pomoże spalić zbędne kalorie. Aby zacząć wyszukaj odpowiedni zestaw ćwiczeniowy np. na Youtube, znajdziesz tam masę pomysłów i inspiracji na lekki lub bardziej solidny trening. Zwykle rozpoczynając taką aktywność wystarczy tylko kawałek podłogi, gdyż z reguły całość lub większość proponowanych ćwiczeń wykonuje się na stojąco. Jeśli chcesz spalić jeszcze więcej kalorii możesz sięgnąć po skakankę, step lub lekkie obciążenie. Zwróć uwagę na tego typu sprzęt fitness na Prosportowy, na pewno znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie. Zwykłe cardio to dla Ciebie za mało? Spróbuj interwałów, które polegają na naprzemiennym wykonywaniu ruchów o dużej oraz umiarkowanej intensywności. Taki sport pomoże dodatkowo wzmocnić metabolizm. W przypadku gdy kochasz tańczyć, pokuś się o taneczny trening spalający kalorie, a przy tym wprowadzający w świetny nastój. 

Trening siłowy w domu

Wciąż myślisz, że trening siłowy jest zarezerwowany dla mężczyzn? Nic bardziej mylnego! Kobiety również mogą ćwiczyć mięśnie i budować swoje ciało. Dzięki aktywnościom z obciążeniem wzmocnisz kręgosłup, wymodelujesz brzuch czy pośladki, jak również zmniejszysz widoczność cellulitu. Co więcej, siłowe ćwiczenia w domu bez korzystania z dużej liczby profesjonalnego sprzętu są naprawdę możliwe do wykonania. Trenowanie w domowym zaciszu to najlepsza opcja, aby bez skrępowania podnosić ciężary. Zacznij od obciążników na nogi, ręce lub odważników ważących od 0,5 do 2 kg. To pozwoli Ci przekonać się do takiego wysiłku fizycznego i nie zniechęcić przez nadmierne zmęczenie dopadające już po kilku minutach. Aby zacząć wzmacniać swoje ciało w ten sposób, nie zawsze potrzebujesz profesjonalnego trenera personalnego. W dzisiejszych czasach, dzięki internetowi możesz znaleźć wiele ciekawych programów treningowych na bezpłatnych platformach lub płatnych aplikacjach, które pomagają tworzyć indywidualny plan aktywności dostosowany do Ciebie.

Subscribe
Powiadom o
guest
6 komentarzy
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
Wioleta
20 dni temu

Bardzo ciekawy artykuł. Czytałam go z zainteresowaniem.

Mirosława Dudko
7 dni temu

Interesujące wskazówki, by uaktywnić się w zaciszu domowym 🙂

Słodko Słodka
7 dni temu

Ja akurat jestem domatorką, więc na siłowni bym się krępowała 😁A tak w domu mogę się wyginać 😉

Kasia
3 dni temu

Ja w domu praktykuję jogę, bo ćwiczyć siłowo itp, nie bardzo lubię. Za to lubię tańczyć i zdarza mi się w domu potańczyć do muzyki, albo z grą. Za to moja córka ćwiczy codziennie, za co ją bardzo podziwiam