Skuteczna dieta odchudzająca. Co zrobić, aby zrzucić zbędne kilogramy?

Materiał zewnętrzny
2 komentarze

Każdy, kto waży trochę więcej, marzy o tym, aby pozbyć się zbędnego balastu. Niestety nie jest to takie proste. Trzeba regularnie jeść pełnowartościowe posiłki, a często też kompletnie zmienić swoje nawyki żywieniowe. Zalecana jest też regularna aktywność fizyczna. Z jednej strony przestrzeganie kilku zasad nie jest czymś nieosiągalnym. Z drugiej, widząc dookoła jak wiele osób zmaga się z nadwagą i otyłością, można śmiało stwierdzić, że odchudzanie to czasem prawdziwa walka z samym sobą. Dodatkowo z pewnością nie pomaga ilość sprzecznych informacji pojawiających się na temat tego, co robić, aby osiągnąć upragniony cel. 

Jak zmodyfikować swój sposób odżywiania, aby schudnąć?  

Wiedza na temat zdrowego odżywiania jest nieustannie przedmiotem badań wielu naukowców. Obserwują oni wpływ tego, co ląduje na naszych talerzach na stan zdrowia i utrzymanie właściwej masy ciała. Co jakiś czas pojawiają się zatem nowe odkrycia i rewolucyjne czasem doniesienia. Przez wiele lat uważało się, że trzeba bardzo mocno zwracać uwagę na to, co się je. Aktualnie wiemy już, że to nie konkretny produkt powoduje, że tyjemy. Za odkładanie się tkanki tłuszczowej odpowiada zbyt duża ilość przyjmowanych kalorii. 

Teoretycznie można jeść zatem wszystko, trzeba jedynie kontrolować to, jaki jest dzienny bilans energetyczny. Żeby zrobić to właściwie, niezbędne jest wyliczenie wartości Podstawowej Przemiany Materii. Wskaźnik ten uwzględnia wiek, płeć, wagę oraz aktywność fizyczną danej osoby. Określa ile kalorii dziennie trzeba spożyć, aby zapewnić organizmowi siłę do utrzymywania wszystkich czynności życiowych. Przekroczenie wartości będzie oznaczało, że tyjemy. Za to obniżenie o ok. 20-30% przyczyni się do tego, że masa ciała znacznie się zmniejsza.

Żywienie w ten sposób będzie skuteczne, jeśli wytrwamy w postanowieniu do momentu, aż osiągniemy upragnioną wagę. Można podjąć się próby zmiany diety samodzielnie lub skorzystać z pomocy doświadczonego dietetyka. Co ciekawe, teoria ta obala mit konieczności jedzenia 5 posiłków dziennie. Można jeść dużo rzadziej, ważne jest jednak kontrolowanie się i jedzenie odpowiedniej ilości kalorii. Trzeba też brać pod uwagę jakość spożywanego jedzenia.

Teoretycznie można jeść wszystko, ale monotonna, uboga dieta może negatywnie wpłynąć na nasze zdrowie. Kiepskiej jakości, tłuste jedzenie obciąża układ krwionośny i przyczynia się do rozwoju miażdżycy. Na talerzu powinny pojawiać się owoce i warzywa, chudy nabiał, dobrej jakości tłuszcze oraz produkty pełnoziarniste. 

Co zrobić, gdy nie ma czasu, aby przygotowywać pełnowartościowe posiłki?

Przygotowanie posiłków, nawet jeśli nie jesz 5 razy dziennie i tak zajmuje sporo czasu. Trzeba zaplanować, co będziesz gotować, zrobić zakupy i zabrać się do pracy w kuchni. Jak sobie z tym poradzić? Oszczędzisz czas opracowując dobry plan. Porady na ten temat znajdziesz na stronie: https://pomocnikodchudzania.pl/plan-dietetyczny-skad-wziac/. Możesz w ten sposób z wyprzedzeniem przygotować się do gotowania. Szybciej zrobisz też zakupy i łatwiej będzie Ci zadecydować, o tym, co zjesz na śniadanie, obiad i kolację. 

Indywidualny plan dietetyczny opracowywany jest przez ekspertów. Masz wtedy pewność, że jesz nie tylko odpowiednią ilość kalorii, ale również makro i mikroskładników. Jedzenie według przygotowanego jadłospisu jest doskonałym pomysłem dla osób, które mają problem z wytrwaniem w postanowieniu. Nie trzeba wtedy zastanawiać się co przygotować. Wystarczy działać trzymając się planu. O skuteczności tej metody możesz się przekonać czytając opinie o Fabryce Siły.

Jak trwale zmodyfikować nawyki żywieniowe? 

Kuszącą opcją wydają się modne od jakiegoś czasu cateringi dietetyczne, czyli tzw. dieta pudełkowa. Rzeczywiście jest to duża wygoda, bo każdego dnia pod drzwiami znajdziesz gotowy zestaw jedzenia na cały dzień. Praktyka pokazuje jednak, że wiele osób po zakończeniu zamawiania cateringu ponownie wraca do dawnych nawyków i tyje. Dlaczego tak się dzieje? Dopóki nie nauczysz się co destrukcyjnie wpływa na Twoją sylwetkę, będziesz ciągle popełniać te same błędy. Nie sposób przez całe życie korzystać z diety pudełkowej. Prędzej, czy później przyjdzie taki moment, gdy samodzielnie będziesz musiał dokonać wyboru, co zjeść.

Zdecydowanie się na naukę komponowania zdrowych posiłków według wytycznych jest dużo skuteczniejsze niż wspomaganie się gotowymi posiłkami. Takie działanie buduje zdrową relację z jedzeniem. Uczy tego, jak duże powinny być porcje, które lądują na Twoim talerzu oraz jakie składniki można uznać za niskokaloryczne. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby co jakiś czas sięgnąć po słodycze, fast foody, czy alkohol. Jeśli zostanie zachowany odpowiedni balans, to nie powinno to zrujnować upragnionych efektów. 

Podczas przygotowania gotowych produktów staraj się unikać smażenia na dużej ilości tłuszczu. Najlepszym wyborem będzie podgrzewanie w mikrofali, pieczenie lub gotowanie. Obniża ono ilość spożywanych kalorii i pomaga w zrzucaniu wagi. 

Zobacz również

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments
Wioleta Sadowska

Na pewno dobry plan to podstawa w każdej diecie.